Honung och lime...


Då har varit och vandrat i mataffären igen, hylla upp och hylla ner. Man har ju inte ett alltför bra rykte om sig när det gäller att gå i MATaffärer. Nära och kära säger att det verkligen inte går allt för snabbt. Allt ska studeras, vridas och vändas på. Men men, är man besatt av MAT så blir det sådana här utflykter i hyllornas outforskade värld. Jag lider knappast, ser det mer som LYCKA att få gå runt i timmar i en mataffär.
Och nu har jag hittat en nyhet i form av halstabletter med smak av HONUNG OCH LIME. Ska villigt erkänna att jag var mycket skeptisk när jag såg den. Tänkte: Läkerol får aldrig till någon äkta honungssmak och lime. Men nyfiken som man är hamnade den i korgen och vilken LYCKA!!!! Helt fantastik och rund honungssmak. Samtidigt som den är mjuk så är den fyllig utan att bli för skarp. Och honungsälskare som man är så är detta en FULLTRÄFF. Limesamaken kan ju diskuteras, känns mer som citron. För lime har ju en väldigt utpräglad smak som är svår att beskriva. Lime är lime. Skulle nog kunna skriva en roman om dessa halstabletter och smaker men jag avrundar här. Avslutar med att säga att honungssmaken dröjer sig kvar länge i munnen efter att pastillen är svald...Mycket trevligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0