Grillparty ikväll...


Idag blir det inget lagat...Vi är nämligen bortbjudna på grillparty. Hört rykten om 3-rätters...Ljuvligt gott ska detta bli...Får bli dryckestips idag igen. Har investerat mina slantar i en ny whisky från Skottland (såklart). Bara namnet på whiskyn får en att drägla "Doublewood". Lagrad på två olika ekfat och det ena är SHERRY!!!! Gudomligt...Tänkte bjuda grillmästaren på lite" flytande guld" under själva grillningen.



Foto: Emma

Sedan gjorde jag en annan investering i dryckesväg och det är denna HAVTORNSLIKÖR...Och vad är bättre än havtorn??? Ja, inte mycket iallafall. Smaken är mycket exotisk och syrlig...Drar parallerer till ananas, passionsfrukt och carambole... Tänkte att dessa droppar skulle passa in till efterrätten...


Foto: Emma

Nu skriker magen efter MAT!!!! Och lukten av grillat...

Kommentarer
Postat av: Isabel W

Skottland är mitt drömland och eken är ståtlig. Havtorn är gott och något av det -vitaminrikaste man kan äta. Fast några C-vitaminer är väl inte och räkna med i den konstellationen. Men flaskan är vacker och jag kommer nog att testa nån gång till god dessert.

2010-05-19 @ 19:47:26
Postat av: Anonym

Skottland är otroligt vackert, enligt mig då. Skulle säga att det är det vackraste landet i Europa. Jag blev kär direkt, i miljöerna, i folket, i dialekten, i whiskyutbudet...Tror knappt det är några c-vitaminer i den flaskan och om det var några så har nog spriten dödat dem...Haha..Tack för att du skrev en kommentar och tittade inom! // The chef

2010-05-25 @ 10:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0